Vivi 愛鄉村風..... 愛手作.....也愛鄉村風音樂
說到鄉村風音樂就會想到Bossa  Nova....
愛聽Bossa  Nova 曲風的朋友
對小野麗沙一定不陌生
旋律好聽...歌聲傭懶又輕柔
鄉村風在搭配上她的歌曲
真是幸福悠閒的生活呀

這首"My boy" 是Vivi 很喜歡的一首歌
它不是專輯的主打歌
但是Vivi聽過後就愛上了
分享給常來Vivi 家的格友
尤其是有小孩的媽咪
聽著旋律再對照歌詞
一定超感動....超有感覺的

<  



First time I saw my son I knew I was in love 

當我第一次見到我的孩子,我就知道自己沐浴在愛的光輝中

Because he was a gift I got from somewhere up above
 
因為他是天堂賜與的禮物

O wow, o yes, o joy, such joy, right here in my arms
 
喔噢!是的!就是喜悅!如此喜悅!就在我的懷裡
He looks at me, I can see he's showing all his charms
 
當他凝望著我,迷人的魅力展露無遺

Can't remember what I did before I saw his face
 
不記得看著他的小臉蛋之前我到底做了什麼
But now he's here and I can feel his amazing grace
 
但他就在這裡,他的存在是最美的恩賜

Watching him play somehow reminds me of myself
 
看著他玩耍提醒了我
Once upon a different time when I was someone else
讓我想起過去的我與此刻的我有多麼不同
O me, o my, I feel so high every single day
噢,我每天都感覺雀躍無比
O yes, ole, my road yea yea, watching my son play
沒錯,我的人生道路,看著孩子玩耍

First time he walked it was a step into a chance
 
當他第一次嘗試著踏出他的步伐
I took his hand and then we started life's dance
 
我牽著他的手,開始跳生命中的第一支舞

The first dance was so fine that I never will forget
 
他那第一次的人生之舞美好到我無法忘記
He held my hand so tightly that I haven't stopped dancing yet
 
他緊緊握住我的手,我沒有停下步伐

My love, my boy, my son, my joy, always keep your glow
 
我的愛、我的男孩、我的兒子、我的喜悅,總是讓我容光煥發
And know that love will be with you wherever you may go
無論身處何方,我的愛都會與你同行

And if something should fall apart somewhere down the line
若生命中有任何不順遂
Just tell me all about it and I will make it fine
告訴我,我會幫你扭轉困境

I traveled many roads before but somehow they were wrong
我的人生中也有過許多挫折與不順心
And sometime we find that life is just a simple song
但有時候我們會發現,生命只不過是一首簡單的好歌

Even the saddest songs have a human face
即使是在最悲傷的音樂中也找的到溫暖
I will always keep my son in love's magic place.
 
我會讓我的孩子永遠待在這充滿愛的魔力神奇國度






arrow
arrow
    全站熱搜

    vivi ღ妞妞媽ღ 發表在 痞客邦 留言(32) 人氣()